KAMERAWORK

Back on track

Posted in film, motion by Kamera Guys on 12/03/2010

The title sequence art is back on track.

O NY Times acaba de publicar um artigo sobre esta temática, centrando-se no facto do festival SXSW, na sua vertente de film festival, organizar este ano uma competição específica para Title Design … Ma nada!

Uns dos que estão a concurso são os main titles do novo filme de Jason Reitman (“Juno”, “Thank You for Smoking”), o belo “Up In The Air”. Estão simples, bonitos e eficazes.

—–

De relembrar, é o trabalho desenvolvido ao longo dos últimos anos pelo Kyle Cooper y su Prologue Films. Vale muito a pena explorar o site. Este é um dos últimos made by Prologue… (fui ver isto ao cinema, acima de tudo para poder vê-los em grande)

-> Main on end credits

-> Opening logos

-> Newspaper transition

—–

For +info: Forget the Film, Watch the Titles || The Art of the Title Sequence

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: